ROAR - Nyt nordisk køkken
Roar er en kommende catering virksomhed med stor passion for gode råvarer og en back-to-basics tilgang til det vi spiser. Med udgangspunkt i årstidens råvarer og de gamle nordiske køkken traditioner, skulle den visuelle stil ramme netop dette budskab. Med udgangspunkt i vikingernes rune alfabet, kombineret med helleristninger, blev resultatet et rustikt, men moderne udtryk. O’et i logoet symboliserer et årshjul med de fire årstider som er udgangspunktet i valg af råvarer.
• Moodboard
• Kerneværdier
• Logo
• Farver
• Fonte
•Visitkort
•Konkret brug af identitet
Ved at lave konkrete eksekveringer af brandet på elementer (mock-ups), kan man se brandets muligheder for udfoldelse. Disse mock-ups fungerer som inspiration og guidelines for hvordan det visuelle skal eksekveres, når der fremadrettet skal laves online- og trykt materiale eller udvælges merchandise.
Menuholder i træ og læder og en koks sort goodiebag. Harsk papir og brug af vandmærke, er med til at understrege det rustikke look og skabe en visuel helhed. Dette ville ikke være tilfældet med en plastikpose og en lamineret menu.