Terma A/S - Visuel identitet og website
Terma udvikler og fremstiller højteknologisk udstyr så som radar- og selvbeskyttelsessystemer, indenfor rumfarts-, luftfarts-, forsvars- og sikkerhedssektoren. Ret imponerende.
Termas eksisterende udtryk levede ikke op til de værdier og det budskab som virksomheden havde udviklet sig til, og søgte en mere klar og moderne profil. Når det er tid til foranding og modernisering har man typisk to muligheder. Riv ned og byg nyt eller kig på hvad der fungerer godt og knapt så godt.
I Termas tilfælde var der masser af gode elementer i det eksisterende udtryk som kunne anvendes.
Mine ansvarsområder på projektet:
•Sitemap
•Wireframes
•Klikbar prototype
•Visuel identitet
•Design af website
•Samarbejde med udviklingshuset Pentia
Farverne:
Farver er et vigtigt aspekt af et brands identitet. Korrekt brug af farver er en måde på at sikre, at alle materialer er sammenhængende. Dette hjælper med at skabe et brand med et ensartet udtryk.
Områdefarver:
Terma opererer specielt indenfor områderne land, sea, air og space. Hver af disse kan optræde selvstændigt fra resten og fik derfor sin egen områdefarve i deres eget univers. Når de fire områder skulle fungere som en helhed, kombineres farverne i et forløb der samtidig symboliserede Terma som en enhed.
Cirklen
Terma cirklen repræsenterer enhed, totalitet og konstanthed, men først og fremmest beskyttelse. Cirklen agerer som en usynlig faktor i alle Termas produkter. Kombineret med udvalgte billeder, repræsenterer cirklen en konstant beskyttende tilstedeværelse.
Projektet er udført under min ansættelse hos Klausen + Partners A/S i stærkt samarbejde med udviklingshuset Pentia.